V Brně zmizelo pět stovek obchodů

Víc než sedmdesát tisíc metrů čtverečních nové nákupní plochy a úbytek pěti set obchodů. To je paradox, který se podle průzkumu maloobchodní sítě v Brně v posledních třech letech ještě prohloubil. Studii pro město Brno pravidelně vypracovává Centrum pro regionální rozvoj při Masarykově univerzitě. Na začátku roku vydalo nové statistiky. Podle nich od roku 2006 ubylo v Brně zhruba pět set maloobchodů. „Zmizelo víc než jedenáct tisíc metrů čtverečních těchto malých prodejen. Naopak výrazný rozvoj zaznamenala nákupní centra. Vznikl například Campus Square v Bohunicích, rozšířila se Olympia,“ vysvětlují nárůst obchodní plochy v Brně autoři studie Ondřej Mulíček a Robert Osman. Podle nich činí koeficient saturace, čili počet metrů čtverečních obchodní plochy na jednoho obyvatele Brna, 1,78 metrů. Před třemi lety to bylo 1,6. Ideální stav je pro Českou republiku hodnota 1,08. Celý článek k přečtení ZDE, výzkum na který text odkazuje je k dispozici ZDE.

 

Zobrazeno 0x

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

twenty + four =